Главная страница «Первого сентября»Главная страница журнала «Английский язык»Содержание №12/2010

Alice and Her Friends

Подведение итогов за год обучения английскому языку в 1–2-м классах

Narrator: Our school is done,

It’s time for fun.

Now, boys and girls,

Play has begun.

Let’s sing “Hello”.

Все участники праздника поют песню. (УМК “Pebbles”)

PART I

На сцене остаются Алиса и её друзья (учащиеся 1-х классов).

Alice: Hello. My name is Alice.

These are my friends.

Friends: (Читают хором или по одному каждую строчку.)

We love learning English,

We can read,

We can write,

We can speak English too.

And what about you?

We want to ask you some questions.

(Обращаются к залу.)

Can you run?

Can you jump?

Сan you swim?

Can you dance?

Зрители отвечают.

The action-song “Can you run” (УМК “Pebbles”)

(Во время исполнения песни на сцену выставляют стул и книгу.)

После песни ученики 1-х классов уходят из зала для подготовки к следующей сцене.

Alice: (оглядывается вокруг) I’m alone. It’s boring here. What shall I do? Shall I sing a song? (Пытается что-то напеть.) No. (Скучая, ходит по сцене. Вдруг видит книгу на стуле.) Shall I read a book? That’s a good idea. (Cадится на стул и открывает книгу.)

Звучит спокойная музыка.

Читая книгу, Алиса “засыпает” и занавес закрывается.

PART II

Когда музыка заканчивается, занавес открывается.

На сцене новые декорации (к сказке “Теремок”).

Алиса “просыпается”, встаёт со стула, оглядывается.

Alice: Where am I?

Голос за сценой: You are in your dream!

Алиса, удивляясь, продолжает оглядываться. Видит домик.

Alice: What a wonderful house! (Домик может быть сделан из картона.) Who lives in this house? (Стучит в дверь. Ждёт ответа.) Does anybody live here? (Снова ждёт.) Nobody answers! (Заходит в домик.)

Сказку “Теремок” исполняют учащиеся 1-х классов.

Mouse: Who lives in this house?

Alice: I do. I am Alice. And who are you?

Mouse: I am Squeak the Mouse. May I live in your house?

Alice: Of course. Come and live with me!

Frog: Who lives in this house?

Alice: I do. I am Alice.

Mouse: I do, I’m Squeak the Mouse. And who are you?

Frog: I am Croak the Frog. May I live in your house?

All together: Come and live with us.

Cock: Who lives in this house?

Alice: I do. I am Alice.

Mouse: I do, I’m Squeak the Mouse.

Frog: I am Croak the Frog. And who are you?

Cock: I am Cock the Sweet Voice.

All together: Come and live with us!

Cat: Who lives in this house?

Alice: I do. I am Alice.

Mouse: I do, I’m Squeak the Mouse.

Frog: I do, I’m Croak the Frog.

Cock: I do, I’m Cock the Sweet Voice. And who are you?

Cat: I am Pussy Cat.

All together: Come and live with us!

Hare: Who lives in the house?

Alice: I do. I am Alice.

Mouse: I do, I’m Squeak the Mouse.

Frog: I do, I’m Croak the Frog.

Cock: I do, I’m Cock the Sweet Voice.

Cat: I do, I’m Pussy Cat. And who are you?

Hare: I am Hare Easily Scared.

All together: Come and live with us!

Bear: Who lives in this house?

Alice: I do. I am Alice.

Mouse: I do, I’m Squeak the Mouse.

Frog: I do, I’m Croak the Frog.

Cock: I do, I’m Cock the Sweet Voice.

Cat: I do, I’m Pussy Cat.

Hare: I do, I’m Hare Easily Scared. And who are you?

Bear: I am Bear of Brown Hair.

All together: Come and live with us.

Bear: I am too big. I can’ live inside.

I will live on the house!

Медведь “залезает” на домик. Домик рушится и все герои разбегаются.

Испуганная Алиса снова выбегает на сцену. Вдруг под звуки марша на сцене появляются роботы (учащиеся 1-х классов).

Alice: (удивлённо) Who are you?

Роботы исполняют песню: “I am a robot”.

I am a robot,
Look at my arms,
Look at my arms,
Look at my arms,
I am a robot,
Look at my arms,
My arms go up and down.

I am a robot,
Look at my legs,
Look at my legs,
Look at my legs,
I am a robot,
Look at my legs,
My legs go up and down.

I am a robot,
Look at my head,
Look at my head,
Look at my head,
I am a robot,
Look at my head,
My head goes up and down.

Alice: Dear robots! Let’s play a game!

Robots: I’ m sorry. We can’t. We are in a hurry! (Под музыку уходят со сцены.)

Alice: (грустно) I am alone again.

Появляются новые ребята (учащиеся 2-х классов).

Children: Our large family has a nice flat,

We live here happily with a kitten and a cat.

My sisters and brothers all go to school,

We help one another (it is a good rule).

We help our mother when she washes or cooks.

Together with father we like to read books.

Alice: I have two eyes

And I can see.

A book and a pen

In front of me.

I see a window

And a door.

I see the ceiling

And the floor.

All together: It’s our school. This is the way we learn the English alphabet.

По одному выбегают учащиеся с изображением букв в руках и читают стихи.

По мере прочтения ученики выстраиваются в слово “ALPHABET”)

Children:

A – is for apple,
It is in the tree.
Will you jump a little
And pick it for me?
L – is for lorry.
And I am glad.
“I’m a lorry-driver”
Says Tom’s dad.
P – is for pig.
That sits on my lappy.
Look at this pig.
Isn’t it happy?
H – is for honey.
It is so sweet.
“Let’s take a little”
Says brother Pete.
B – is for ball,
The ball is red and blue.
Let’s throw it high.
I want to play with you.
E – is for egg.
It’s yellow and white.
And it is for eagle
That flies out of sight.
T – is for tail
And also for train.
Look at the letters.
Say the alphabet again.
A – is for Alice
(Ученик выбегает последним и встает между “H” и “В”.)
A beautiful girl.
Let’s sing altogether
The Alphabet song.
(Everybody sings an alphabet song)
This is way we learn how to speak English.
We learn such lots of things at school,
And new ones every day;
I think the names of some of them
Are very hard to say.
Writing English isn’t easy,
But we learn lots of words.
Look at our list.
It’s here.
And we can write them all.
(a crossword on a large sheet of paper – everybody guesses)
If people say Arithmetic
Is hard, I don’ t agree:
We count English numbers as quickly
As could be.

Invite Alice to play hopscotch; put the cards with the numbers on the floor and the audience names them; Alice is hopping – everyone counts; ask smb from the audience (2 per.) to hop forward and backwards – everyone counts. (В это время на сцену выставляют стул.)

Ученики 2-х классов.

Children: Dancing English,

Singing English,

In English we can play.

We can do many things at English every day.

Герои устали и опускаются на пол, Алиса садится на стул. Снова звучит спокойная музыка и Алиса снова засыпает. Занавес.

РART III

Открывается занавес. Появляются учащиеся 1-х классов и будят Алису.

Children: Alice! Wake up! Wake up!

The song “This is the way I get up” (УМК “Pebbles”).

Alice: My dream was nice.

I saw you…, you…, and you… (указывает на ребят)

I saw all of you.

I saw a lovely dream about our English lessons.

But now – come, come children, come away,

For the sun is bright today.

Take your friends and come away

For it is a pleasant day!

All together: Have a good holiday!

Юлия Эмильевна Ольховик ,
НОУ ЦО "Школа сотрудничества", г. Москва