Главная страница «Первого сентября»Главная страница журнала «Английский язык»Содержание №19/2008

Form 7. Vocabulary Exercises

Учебник английского языка для VII класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев, гимназий, колледжей (Л.В. Хрусталева, В.Н. Богородицкая)

continued from No. 18

LEXICAL TEST ON EX. 6 P. 160

VARIANT I

I. Translate from Russian into English.

1. делать что-то с умением
2. квалифицированный рабочий
3. повторенье – мать ученья
4. быть одетым соответствующим образом
5. спасибо за ваше сотрудничество
6. никто не совершенен
7. им не удалось выиграть состязание
8. быть ответственным за что-то
9. большая ответственность
10. способность вести себя соответственно
11. удалось сделать что-то
12. сочинить историю

II. Use the proper forms of the words given in brackets.

1. We are grateful for your (cooperate) ____________.

2. Jean is (cooperate)_____________ and helpful in the classroom.

3. How many hours a day do you (practise) _________________ playing the violin?

4. You have to have the (proper) _____________ tools for the job.

5. The roast turkey was cooked to (perfect) __________________.

6. Would someone take (responsible) ____________ for bringing the child home?

7. Students of art schools have different talents and (able) _______________.

8. Different (invent) ______________ of the 20th century changed the way people lived.

VARIANT II

I. Translate from Russian into English.

1. квалифицированная работа
2. практиковаться в игре на пианино
3. правильное питание (приёмы пищи)
4. сотрудничать, чтобы получить лучшие резуль-таты
5. прекрасный пример сотрудничества
6. это превосходно
7. он провалился на экзамене
8. быть ответственным за уборку комнат
9. чувство ответственности
10. проявить способность к рисованию
11. удалось сделать что-то
12. изобрести телефон

II. Use the proper forms of the words given in brackets.

1. The company has agreed (cooperate) _____________ in the development of this technology.

2. Don’t worry if you can’t manage it first time. It will come with (practise) ________________.

3. Unfortunately his experiments have no (practise) _____________ use.

4. He was never (proper) ________ trained for the job.

5. You know (perfect) ___________ well, that’s not allowed.

6. I am angry with them because they didn’t act (responsible) _____________.

7. I’d love to be (able) ____________ to sing like you.

8. Julian had a wonderful brain, (invent) ___________ and brilliant.

VOCABULARY EXERCISES ON THE WORDS OF EX. 7 P. 160, EX. 19 P. 164

Ex. 1. Remember the use of negative prefixes in the following words.

un

in

im

ir

unjust
unfair
unable

injustice

improper
imperfect
impractical

irresponsible

Add negative prefixes to the words given in brackets.

1. He didn’t approve of this decision because it was (just) _____________.

2. It is (fair) ____________ to suggest that school was responsible for this accident.

3. Many teenagers feel (able) _____________ to talk to their parents about their problems.

4. These clothes are attractive but entirely (practical) ______________.

5. It would be (proper) _____________ for you to accept the money.

6. He used to say: “What an (perfect) ____________ world we live in!”

7. The (justice) ________________ of his words took her breath away.

8. I was shocked by his (responsible) ____________ behaviour.

Ex. 2. Complete the table.

noun

adjective

adverb

verb

 

 

 

to LEFT

stubbornness

 

 

_________

gloom

 

 

_________

charm

 

 

to charm

a lie, a liar

_________

_________

 

generosity

 

 

_________

greed

 

 

_________

foolishness

 

 

to fool

 

 

 

to envy

Ex. 3. Use the proper forms of the words given in brackets.

1. Harry tried to find a path in the gathering (gloomy) _______________.

2. The economic news is (gloomy) _______________.

3. He was sure that other children looked at him with (envious) _______________.

4. I (envious) _____ people who are always confident.

5. He was (envious) _____________ of the local boys who could see her every day.

6. She was (charm) ______________ by Henry’s good manners.

7. She gave him her most (charm) __________ smile.

8. He was known for his (generous) ______________ to his friends.

9. “I’ll take the children”, Nick offered (generous) ______________.

10. They (stubborn) ___________ refuse to do this task.

11. He is as (stubborn) ______________ as a mule.

12. The Selfish Giant was punished for his selfishness and (greedy) ______________.

13. When Rabbit asked Winnie the Pooh which he would like condensed milk or honey and bread, Winnie answered: “Both.” But then he thought it was too (greed) __________ of him and added: “Don’t bother about bread.”

14. All children tell their parents little (lie) ___________ sometimes.

15. Pinocchio’s ears and nose began to grow because he was a (lie) __________.

Ex. 4. Complete the table.

Infinitive

Past In-definite

Past Par-ticiple

Present Participle

translation

 

 

 

 

лгать

 

 

 

 

лежать

 

 

 

 

класть

Ex. 5. Translate into English.

1. Почему ты все время лжёшь?

2. Когда джентльмены вошли в комнату, Том лежал в кровати.

3. Джон Сильвер солгал Джиму.

4. Она сказала, что уже накрыла на стол.

5. Летом она много купалась и загорала.

6. Она поняла, что слишком долго лежала на солнце.

LEXICAL TEST ON EX. 19 P. 164

VARIANT I

I. Give English equivalents of the following English word combinations.

1. хорошие и плохие качества людей

 

2. чувство справедливости

 

3. упрямый (степени сравнения)

 

4. выглядеть мрачным

 

5. это справедливо

 

6. жадный до денег

 

7. это было подло с его стороны сделать что-то

 

8. полный зависти

 

9. завидовать чему-то

 

10. презирать кого-то за то, что сделал что-то

 

II. Use the proper forms of the words given in brackets.

1. Sometimes I wonder if there is any (just) ________________ in the world.

2. Evelyn was good-looking, rich, intelligent – all the girls (envious) ___________ her.

3. She is always (generous) __________ to the children.

4. I believe that (greedy) ________________ and (envious) _______________ are the worst qualities of people.

5. He was very honest and no one could call him a (lie) ______________.

6. Collette was (charming) ___________ by the stranger’s pleasant manners and good looks.

7. A tall figure appeared in the canyon’s (gloomy) _______________.

8. I was young and (foolish) __________ at the time.

III. Translate into English.

1. Зависть делает людей жадными и подлыми.

2. Лжец – это человек, который часто говорит неправду.

3. Он всегда щедр по отношению к своим дру-
зьям.

4. Волк лежал в бабушкиной постели, когда Красная Шапочка вошла в дом.

5. Джейн – очаровательная девушка. Она добрая и справедливая.

VARIANT II

I. Give English equivalents of the following English word combinations.

1. узнать кого-то

 

2. поступать справедливо

 

3. упрямо отказываться сделать что-то

 

4. очаровательная улыбка

 

5. это несправедливо

 

6. быть щедрым по отношению к кому-то

 

7. подлая шутка

 

8. идти на глупый риск

 

9. завидовать кому-то

 

10. ложь, лгать, лгун

 

II. Use the proper forms of the words given in brackets.

1. These men are criminals but they must be treated (just) _____________.

2. He looked with (envious) _____ at Robert’s new car.

3. Her classmates were (envious) _________ of her success.

4. He was eating (greedy) ________ as if he hadn’t eaten for several days.

5. I could tell from her face that she (to lie) ________.

6. Harry can be (charming) ________ when he wants.

7. She (foolish) _________ agreed to go with them.

8. (Stubborn) __________ is a characteristic quality of donkeys and mules.

III. Translate into English.

1. Когда я пришла домой, мама уже накрыла на стол.

2. Почему ты все время лжёшь?

3. Он презирал себя за то, что сказал неправду.

4. Том очень справедливый. У него сильное чувство справедливости.

5. Жадность и зависть – очень плохие качества.

 

Compiled by Yuliya Levitskaya ,
School No. 1262, Moscow